Friday, April 23, 2010

Italijanske piroske (a la Marija)



Nedavno uvrteh sebi u glavu kako mi se jedu italijanske piroske. Ima jedan splav kod mene u kraju, na savskom keju, na kom su one divne i uvek ih rado klopamo. I tako sam malo krstarila i gledala recepte, ali nista zanimljivo nisam mogla da nadjem, a piroske su morale biti napravljene, pa sta bude. Pre neko vece sam ih pravila po receptu sa Coolinarke, moram da priznam da nisam bila zadovoljna, jer je testo jaaako tvrdo ispalo. Sreca, ja sam to super bogato nafilovala pa je moglo da se pojede.


Nije mi djavo dao mira, ostalo i materijala pa ja resim da ponovim eksperiment zvani -Piroska-. Odlucila sam da testo umesim sama, modifikovala sam malo testo Majinih super mekanih kiflica, smanjila kolicine, mislim se testo je super, bar je mekano i tu nema omaske. Napravila sam ja to i smazali smo ih  dok si rekao keks ( dobro ne bas tako brzo, jer sam napravila dve posteno velike). Htela sam da to bude onako kao u restoranu, preko celog tanjira. Od istih kolicina, mogu da ispadnu cetiri malo manje piroske. Ukus testa naravno nije kao kod kupovnih piroski, jer i nije bilo testo za piroske, ali su bile super. Ako neko zna pravi recept, slobodno neka pise. 


Sastojci:
Testo
1. 350 gr mekog brasna
2. 170 ml mleka
3. 1 jaje
4. 50 ml ulja
3. 1/2 kasicice secera
4. 1,5 kasicica soli
5. Pola kocke svezeg kvasca
6. vrlo malo margarina za listice koji se stavljaju preko testa 


Nadev ( kolicine su opcione, ovog nadeva ispadne dosta)
1. 100 gr sunke
2. 150 gr sampinjona
3. 1/2 pavlake
4. 100 gr kackavalja
5. kecap (po ukusu)
6. 1 zumance za premazivanje
-za ukrasavanje malo kackavalja


Postupak:


1. Kvasac rastopiti u mlakom mleku, dodati pola kasicice secera. Prosejati brasno, pa dodati sve sastojke i razmucen kvasac i umesiti glatko testo. Ostaviti da naraste nekih 45 min.
2. Sampinjone sitno iseckati i prodinstati na malo ulja, oko 5 minuta.
3. Sunku koja je isecena na listice, iseckati na sitne kockice, tome dodati pola pavlake, kecap po ukusu i na kraju prohladjene sampinjone.
4. Kada je testo naraslo, premesiti i dodati po potrebi jos malo brasna ako se lepi. Podeliti na dve jednake lopte. 
5. Iseci papir za pecenje velicine velikog pleha od rerne, pa podeliti na 2 jednake polovine, svaka kao podloga za po jednu pirosku. Piroske su velike i kada se nafiluju, tesko ih je preneti na pleh rukama, ovako ostaju na papiru i samo ih prenesete sa sve njim.
6. Papir i povrsinu pored papira posuti brasnom. Testo rastanjiti rukama na mali krug pa ga oklagijom rasiriti na veci krug, tako da je jedna polovina testa na papiru, a druga na radnoj povrsini. 


7.Sipati pola nadeva uzduzno na polovinu koja je na papiru, odozgo narendati pola kolicine kackavalja, pa preklopiti slobodnom polovinom testa. Sada je cela piroska na papiru. Viljuskom pritisnuti krajeve piroske, da se testo lepo spoji. Premazati zumancetom i spustiti puter isecen na tanke listice. 


8.Uhvatite ivice papira i prenesite pirosku na prvu polovinu pleha. Ceo postupak ponoviti jos jedanput za drugu pirosku.
9. Peci na 180-200 °C 25-30 minuta, dok ne dobiju lepu zlatnu boju.
10. Odozgo narendati kackavalj.

6 comments:

JA U KUHINJI... said...

super...

Marija~Maki said...

:) hvala!

Maja Babić said...

Svidja mi se kako su ispale, a ako splav nije Pingvin, preporucujem da i tamo probate, jer su dobre i jeftine, ja uzmem pola porcije i najedem se posteno :)

Marija~Maki said...

Haha, ne mogu da verujem, splav jeste Pingvin i ja jedem pola porcije :)... Super sto i ti ides tamo... I hvala za komentar, zaista nisu lose ispale.

Alanvla said...

Obzirom da smo sa djecom u sličnoj fazi (zato razumijem nedostatak vremena)preporučujem ti da isprobaš Ludo tijesto od Medo22 sa Coolinarke. Savršeno za svašta! A piroška od ovog tijesta ispadne kao u restoranu! Meni ovo tijesto uvijek uspije (iako sam totalni duduk za njih)!

Marija~Maki said...

Alanvla, hvala na savetu, zasto da ne.. Vrlo brzo cu probati, pa javljam utiske. Pozdrav!

Post a Comment